Haber

‘Karanlık ticari tasarımlar’ mercek altında: Tüketici davranışları yönlendiriliyor

Ticaret Bakanlığı, Reklam Konseyi’nin bu ayki toplantısında, dünyada “karanlık (ticari) kalıplar” olarak bilinen ve tüketici davranışlarını manipüle etmeye kararlı “karanlık ticari tasarımlar” olduğunu bildirdi.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, Reklam Meclisi 8 Ağustos’ta toplandı. Toplantıda vatandaşları mağdur eden ticari fiiller, yanıltıcı reklamlar ve haksız rekabete yol açan uygulamalar mercek altına alındı.

BULUNAN 139 DOSYADAN 117’Sİ: 8 MİLYON LİRA PARA CEZASI

Kurul’da görüşülen 139 belgeden 117’sinin mevzuata aykırı olduğu tespit edilirken, 8 milyon 51 bin 345 lira idari para cezası, 6 belgeye erişim engelleme tedbirine ek olarak askıya alma kararı verildi. reklam ve ticari uygulamalar.

Kurul yılın 8 ayında 1392 adet belge üzerinde görüş ve değerlendirmelerde bulunmuştur. Aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1226 belgeye ek olarak 51 milyon 909 bin 874 lira idari para cezası verilmesine ve 36 belgeye erişimin engellenmesine karar verildi.

GÖRÜNTÜ ALTINDA TÜKETİCİ TERCİHİNİ ETKİLEYEN TASARIMLAR

Yönetim kurulu toplantısının ana odak noktası “karanlık ticari tasarımlar” oldu. Son dönemde dijital pazarların yükselişiyle birlikte dünyada “karanlık (ticari) kalıplar”, Türkiye’de “karanlık ticari tasarımlar” olarak bilinen ticari uygulamalar, tüketicilerin ekonomik davranışlarını önemli ölçüde bozacak şekilde ortaya çıkmıştır.

Buna göre, Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Yönetmelik’te yapılan değişiklikle koyu renkli tasarımlara ilişkin düzenlemeler hayata geçirildi.

Manipülatif orta yüz tasarımları, seçenekler veya sözler gibi araçlarla tüketicilerin dijital ortamlarda, özellikle de internet ortamında karar verme ve seçim yapma iradesini olumsuz etkileyen yöntemlerin kullanılmasının “haksız ticari uygulama” oluşturduğu benimsenmiş ve dürüstlük kurallarına aykırı.

Bu kapsamda, Reklam Kurulu’nun dijital ortamlarda karar veya seçim yapma iradesini olumsuz etkilemek ve yönlendirmek için diğer seçenekleri zorlaştırmak amacıyla önceden seçilmiş seçenekleri tüketicilere sunmak gibi uygulamalarda bulunan şirketlere yaptırımlar uygulanmıştır. tüketicileri belirli tercihlere

Toplantı içeriğinde bir kamu kurumu izlenimi verilerek finansal okuryazarlığı düşük tüketicilerin deneyim ve bilgi eksikliklerinin istismar edilmesi sonucunda tedbir amaçlı olarak muhatabın durdurulmasına ve erişimin engellenmesine karar verilmiştir.

Bakanlık, tüketicileri manipülatif uygulamalar nedeniyle haksız rekabete yol açan, ticaret ahlakına aykırı ve mağduriyete yol açabilecek durumlardan ayrıştırmayı, tercihlerinin şeffaf ve doğru bilgi akışı çerçevesinde gerçekleşmesini hedefliyor. (HABER MERKEZİ)

akdeniz-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort